Het klinkt zo mooi: je zit op een zomerse dag op het terras in alle rust aan je businessplan te werken met een kop sterke espresso. Als je de puntjes op de ‘i’ hebt gezet van je businessplan pak je meteen door met je marketingstrategie. Je sluit de dag af met een koud getapt biertje en een tevreden glimlach, je rekent af en de volgende dag start je met je bedrijf.

Tsja, in je dromen misschien… maar de meeste ondernemers weten dat dit nu eenmaal niet zo werkt. Je begint gewoon. Je rolt erin. Het overkomt je soms een beetje. En voor je het weet ben je een paar jaar verder en gaat het zoals het gaat. Maar het kan vaak beter, meer gestructureerd, wat minder ad-hoc. Het afwimpelen van al die vervelende verkopers wordt steeds lastiger. Bushokjes, paginagrote advertenties, commerciële televisieprogramma’s die vooral gouden bergen kósten, sponsoring van het lokale voetbaltoernooi… Je budget is altijd eerder op dan het jaar. Daarom is het fijn om een plan te hebben dat klopt. Een plan gebaseerd op onderzoek: de markt, de kansen en bedreigingen van dit moment, het verschil tussen jou en je concurrenten, inzichten in je doelgroep. Die onderdelen zijn cruciaal voor een goed marketingplan. Op basis daarvan kun je namelijk veel beter beslissen welke uitingen op welk moment passen bij jouw bedrijfsdoelstellingen. En dan kun je ook veel beter beslissen over je budget.

Overtuigd?
Bel me gerust voor een afspraak!